Plně automatický transportní systém pro montáž hracích automatů
Při hledání plně automatického transportního systému pro montáž hracích automatů výrobce adp Gauselmann zohlednil expertizu společnosti TORWEGGE.
Při hledání plně automatického transportního systému pro montáž hracích automatů výrobce adp Gauselmann zohlednil expertizu společnosti TORWEGGE.
Technologický vývoj, změněné požadavky zákazníků a rostoucí prodej podniky pravidelně nutí přehodnotit a upravit své interní procesy. Strukturální změny a doplnění nebo výměna technických systémů často zvyšují efektivitu. Volba správného řešení ovšem vyžaduje spoustu know-how. To ovšem mnoho výrobních podniků nemá v potřebné míře – jejich hlavní činností koneckonců není optimalizace procesů, ale výroba. Proto se výrobce hracích automatů adp Gauselmann GmbH při hledání vhodných řešení obrátil na nás. Tímto zákazníkem jsme se intenzivně zabývali a provedli jsme obsáhlé poradenství. Na jeho základě jsme vyvinuli rychlý a prostorově úsporný systém řízení montáže pro novou montážní halu na pracovišti vývoje ve východovestfálském Lübbecke.
adp Gauselmann je dceřinou společností skupiny Gauselmann a zaujímá vedoucí postavení na trhu v oblasti vývoje, výroby a prodeje hracích automatů. V závodě v Lübbecke tento výrobce vyvíjí a vyrábí v osmi halách hrací automaty se smějícím se žlutým sluncem, které možná znáte z heren a restaurací. Poté, co tento východovestfálský výrobce rozšířil své oddělení konfigurace o další montážní halu, hledal vhodný systém pro tok materiálu ve firmě. Požadoval plně automatizovaný transportní systém, který pokryje veškeré intralogistické požadavky za nejnižší možné náklady, pokud možno bez rizika, a navíc zaručí bezproblémové napojení na dopravní zařízení logistického subdodavatele.
Tento projekt byl opravdu složitý a adp Gauselmann proto využil našeho komplexního poradenství. Klaus Lange, vedoucí oddělení výroby konečných zařízení u adp Gauselmann GmbH, vysvětluje proč: „Potřebovali jsme podporu od vysloveného odborníka v oblasti intralogistiky, aby se nám podařilo najít vhodné řešení pro optimální tok materiálu.“ Přesvědčili jsme nejen fundovanými odbornými znalostmi kol, válečků, manipulační a transportní techniky, ale také naším poradenstvím na vysoké úrovni. Naši obchodní referenti strávili spoustu času identifikováním potřeb společnosti adp Gauselmann. V podobě komplexního systému řízení montáží předložili koncept, který výrazně zjednodušuje montážní práce a dopravu hracích automatů, a který obstojí i v budoucnosti.
Již od roku 2012 vybavujeme tohoto výrobce hracích automatů dopravními systémy. „Díky úzké spolupráci v minulosti jsme již měli vytvořenou dlouhotrvající vzájemnou důvěru, na které jsme tento rozsáhlý projekt mohli postavit,“ říká Lange. Výzva pro nás spočívala v tom, jak sladit tok materiálu, procesy a výběr systému s určenými cíli. Na samém počátku vývoje řešení adp Gauselmann pouze hrubě načrtl, co bude muset nový systém umět. „Věděli jsme jenom to, kolik automatů chceme montovat a přepravovat,“ vzpomíná Lange. „Jak tohoto cíle dosáhneme, bylo na nás.“
V první fázi projektu si naši obchodní zástupci nejdříve udělali během pravidelných návštěv přesnou představu o intralogistických výzvách přímo na místě. Poté následovaly komplexní konzultace. V tomto rámci prezentovali naši zaměstnanci také výkresy, náčrty, fotografie a videa podobných zařízení a mluvili o zkušenostech s těmito řešeními. Tímto způsobem se vypracovaly výhody a nevýhody různých systémů. „Rychle jsme si všimli, že mluví lidé s hlubokými odbornými znalostmi,“ říká Lange.
Nezodpovězené otázky byly vyjasněny v dalších jednáních. „Obchodní zástupce TORWEGGE jsme nezažili jako klasické prodejce, ale spíše jako sparring partnery, kteří udělají všechno pro to, aby byl projekt realizován rychle a úspěšně,“ říká Lange. Z každého jednání adp Gauselmann obdržel protokol. „Vždy jsme byli perfektně informováni a mohli jsme rekapitulovat výsledky a interně o nich diskutovat.“
adp Gauselmann byl do všech procesů zapojen i během realizace. Pravidelně docházelo k osobní výměně informací: „Měli jsme možnost, kdykoliv nechat zohlednit naše přání nebo požadavky,“ říká Lange.
Následně bylo nainstalováno řešení na míru, sestávající z různých komponent, které jsou vzájemně propojené podle našeho stavebnicového principu TORWEGGE a splňují nejvyšší standardy kvality. Konfigurační prostory montážní haly jsou vybaveny 15 plošinami pro instalaci hracích automatů, sedmi na levé a osmi na pravé straně. Na začátku konfigurace automatů mechanici dopraví automat ke zpracování pomocí zdvižného vozíku na jednu z plošin. Tam zabudují technologii pro herní balíčky a zpracování peněz a montují kryty v ergonomické pracovní výšce.
Kolem plošin vede automatický systém toku materiálu ve tvaru U. V tomto případě se jedná o akumulační řetězový dopravník se zdvihem, který automaticky posune dokončené automaty a dopraví je směrem k logistickému centru. Díky novému zařízení již mechanici nemusí ručně manipulovat s automaty. Díky zvýšené rychlosti dopravy je celý pracovní proces efektivnější. „Systém řízení montáže nabízí zřetelné zvýšení výkonu vůči našim dopravním zařízením, které jsme doposud používali. Ve srovnání s ručním transportem v ostatních halách je automatický transport navíc mnohem praktičtější,“ shrnuje Lange.
Aby bylo možné dopravit automaty z montáže směrem k logistickému centru, vybavili jsme 90° zatáčkami křižovatky mezi akumulačními řetězovými dopravníky a plošinami. Na konci pravé montážní linky je navíc instalovaná točna. Ta přesazuje hrací automaty, které přicházejí z výroby, aby se mohly z levé a pravé linky správně nasměrovat a přemístit do logistického centra. Pro koordinaci přednosti v jízdě, kdy jeden automat jede z montážní plošiny a zároveň se na řetězovém dopravníku nachází druhý automat, se používá speciální software, který zajišťuje úpravu přednosti v jízdě.
První údržbu jsme prováděli ještě sami a nyní ji již převzalo oddělení údržby adp Gauselmann. „Zařízení funguje velmi spolehlivě,“ potvrzuje Lange. Pro případ, že se vyskytnou nějaké otázky, má spolu se svým týmem přiděleného stálého obchodního zástupce a může se také kdykoli obrátit na obchodní referenty v oddělení prodeje.
Díky úvodním podrobným konzultacím a plánování probíhal vývoj a implementace systému hladce. Lange tedy naprosto pozitivně uzavírá: „Stejně jako v minulosti jsme i při tomto projektu opět udělali s TORWEGGE dobré zkušenosti. Kompletní realizace se konala ve velmi otevřené atmosféře plné vzájemné důvěry.“ Během intenzivních diskuzí ve fázi konzultací hned vznikly také nápady pro další spolupráci.